Etäassistentti apuna taloushallinnossa

Etäassistentti voi olla taloushallinnossa suurena apuna yrittäjälle. Nykyaikaiset ohjelmistot ja pilvipalvelut mahdollistavat toimistorutiinien tekemisen myös etänä. Taloushallinnon piirissä onkin monia mahdollisuuksia siirtää rutiinitoimia etäassistentille.

oli-dale-139169

 

Millaiset tehtävät yleensä ovat järkevästi ulkoistettavissa assistentille?

Hyvät tehtävät tunnistaa siitä, että ne on helppo opettaa ja opastaa. Tehtävät ovat rutiininomaisia ja sinulla kuluu niihin turhaan omaa aikaa, jonka voisit käyttää tuottavampaan työhön.

Esimerkkejä Hyvistä delegoitavista taloushallinnon töistä:
• Reskontrat : osto- ja myyntilaskut , dokumentointi
• Tositteiden järjestäminen
• Matkalaskujen ja kilometrikorvausten hoitaminen
• Asiakirjojen ja laskujen koostaminen
Voit itse pohtia, mitkä ovat sinun kohdallasi niitä kaikkein eniten aikaa vieviä ja omasta ydinosaamisesta kaukana olevia toimia. Niiden siirtäminen muille on yleensä hyvä ensimmäinen askel kohti tuottavampaa työtä.

Tehtävien delegoinnissa auttaa, jos käytössä on hyvä helposti lähestyttävä järjestelmä, johon assistentille on kätevä luoda tunnukset. Opastuksen voi tehdä käyttämällä Skype:ä tai Team Vieweri:ä, jolloin näytön jakaminen on helppoa ja opastuksesta tulee todella tehokasta ja järkevää.

Tietysti yrittäjälle tärkeää on myös palvelun hinta. Nykyään alkuun pääsee monesti ilmaisella paketilla ja toiminnan laajentuessa selviää kohtuullisilla kuukausimaksuilla.

Uudet verkon yli toimivat palvelut mahdollistavat tehokkuuden taloushallinnossa

Matkalaskut ja ajopäiväkirjan pitäminen on yksi monia yrittäjiä rasittavista rutiineista. Onneksi nykyään on kehitetty apuvälineitä myös tähän ongelmaan. Yksi hyvä esimerkki on eTasku, jonka avulla matkalaskujen kilometrikorvauksien lasku päivärahoineen onnistuu vaivatta. Voit antaa ohjelman assistentin käyttöön, toimittaa laskut ja saat välitettyä tiedot suoraan kirjanpitäjällesi. Ohjelma auttaa myös hallinnoimaan tositteita. Voit välittää ne suoraan kirjanpitoon, jonka lisäksi kuitit säilyvät tallessa yli kuuden vuoden ajan. Hyvin kätevää ja vaivatonta.

Myös laskutuksen hoitaminen onnistuu assistentin kautta kätevästi käyttäen moderneja laskutusohjelmia. Esimerkiksi Isolta tarjoaa pilvipohjaista Arkhimedes-palvelua laskuttamiseen. Laskun tekeminen on nopeaa ja vaivatonta, sillä ohjelma osaa etsiä yritysten yhteystiedot suoraan rekisteristä. Voit antaa palvelun tunnukset assistentin käyttöön, jolloin hän pääsee tekemään laskutuksen rutiinit puolestasi. Samalla kertaa hoituu raportointi kirjanpitäjälle. Palvelun kautta voi laskuttaa sähköpostitse, e-laskuna tai perinteisinä paperilaskuina.

MyAgentin kautta saat nyt lisäedun Arkhimedeksen käyttöön:

  • Ilmaislaajuuteen +10 laskua (ilmaislaajuus norm. 10 laskua/vuosi)
  • Basic-laajuuteen+20 laskua (norm 100 laskua/vuosi)

Ilmoita MyAgent-etu palvelun livechatissa tai ulkoista laskutus assistentillemme jolloin saat edun automaattisesti.

Yrittäjän on nyt viimeistään järkevää lähteä etsimään omaa tekemistä helpottavia työkaluja ja palveluita. Digitalisaatio on yrittäjille todellinen mahdollisuus, sillä yrittäjän arkea helpottavat palvelut ovat tulleet netin yli kaikkien saataville. Tätä mahdollisuutta ei kannata jättää käyttämättä, vaan on parasta tutustua uusiin mahdollisuuksiin. Etäassistentti toimii tässä loistavana tukena ja saat todella vähennettyä rutiineihin kuluvaa aikaa!